LinkedIn, социалната мрежа на работния свят с близо 600 милиона потребители в световен мащаб, залага все повече на видео услугата си. Ето защо пуска и LinkedIn Live – видео на живо. Така компанията дава възможност на хората и организациите да излъчват видео в реално време и да комуникират помежду си все по-качествено.
Първоначално пусната в бета версия в САЩ, услугата LinkedIn Live ще бъде само с покани. През следващите седмици компанията ще публикува и формуляр за контакт за други, които искат да се включат в нея. Не е ясно кога и дали LinkedIn ще даде възможност на всички да я ползват.
Концепция
Планът е да се обхванат различни делови конференции, продуктови съобщения, Q&A сесии и много други важни събития, водени от влиятелни хора и ментори, церемонии за награждаване и други.
За да предложи максимално високо качество, компанията ще си сътрудничи с разработчици като Wirecast, Switcher Studio, Wowza Media Systems, Socialive и Brandlive. Има и друг технически партньор за усилията на LinkedIn в реално време: Microsoft със своята Azure Media Services.
Въпреки че Microsoft придоби LinkedIn през 2016 г., социалната мрежа запази отдалечеността си по отношение на продуктите между двете.
По-добре късно, отколкото никога?
В сравнение със своите конкуренти в сферата на социалните мрежи, LinkedIn е последната, която се заема с видео.
На фона на събитията от конкуренти като Twitter и Facebook, притежаваната от Microsoft LinkedIn представи първите си видео функции едва през лятото на 2017 г. Но в 17-те месеца, откакто стартираха видео, социалната мрежа видя голям тласък в трафика и приходите на своята платформа.
„Видеото е най-бързо растящият формат на нашата платформа в момента“, коментира Пит Дейвис, директор на продуктовия мениджмънт в LinkedIn.
Той и LinkedIn отказаха да дават конкретни цифри за това колко видео създатели или зрители има. Но отбелязаха, че „милиони“ членове на LinkedIn са използвали тази функция.