Honda представя напълно нов модел мотоциклет от категорията Tourer – NT1100. Honda NT1100 заимства сърцето на легендата CRF1100L Africa Twin, за да предложи комфортно, пъргаво и приятно поведение. 5-степено регулируемо във височина и по ъгъл ветрово стъкло с горни и долни дефлектори осигурява отлична аеродинамична ефективност при високи скорости, съчетана с изключителна защита от атмосферни влияния; автопилотът е част от стандартното оборудване, както и предпазителите и отопляемите ръкохватки.
Сред помощните технологии са 3 стандартни режима на управление, 2 потребителски опции за водача, Honda Selectable Torque Control (HSTC) и Wheelie Control. Останалите специфики са четирибуталните, радиално монтирани спирачни апарати, предна и задна гуми с размери съответно 120/70-17 и 180/55-17, 6,5-инчов TFT сензорен екран и съвместимост с Apple CarPlay® и Android Auto®.
Съдържание
Повече за Honda NT1100
На мотоциклетния пазар, пренаситен от приключенски модели съществува една голяма празнина – липсва туристическа машина с богат списък от опции и спортно поведение, мотоциклет, който се справя ефективно и с лекота във всекидневието, но е готов и за предизвикателството на продължителено каране.
Напълно новият NT1100 е именно такава машина, предназначена да привлече опитните мотоциклетисти, но и начинаещите ездачи. Използването на рамата и характерния двуцилиндров двигател на CRF1100L Africa Twin като основа осигурява отлично представяне и функции, които правят всеки мотоциклет изключително атрактивен.
Удобен, пъргав, приятен – това накратко е Honda NT1100. Елегантният, изтънчен стил осигурява ефективно аеродинамично представяне с позиция за каране, пригодена за по-далечни пътешествия. Височината и ъгълът на екрана (ветровото стъкло) са регулируеми в 5 посоки, а горните и долните дефлектори защитават ездача от вятъра. 6,5-инчов TFT сензорен екран осигурява пълноцветен персонализиран дисплей и е съвместим с Apple CarPlay® и Android Auto®. Автопилотът, отопляемите ръкохватки и други удобства са част от стандартното оборудване.
Стоманената рамка е със сравнително късо междуосие и остра геометрия на кормилното управление, докато окачването е с обърната предна 43-милиметрова вилка тип Showa и еднотръбен заден амортисьор. Предварителното натягане на задната пружина се регулира хидравлично. Двойните 310-милиметров предни спирачни дискове са с 4-бутални радиални монтажни апарати; гумите са с размери 120/70-17 отпред и 180/55-17 отзад.
Двуцилиндровият двигател е наследен от Africa Twin, но всмукателните и изпускателни клапани са настроени за плавно ускорение и приятен звук при ниски обороти. Производителността не е в ущърб на икономията на гориво: ефективността на двигателя позволява 400 км пробег с 20-литровия резервоар за гориво.
Електронният пакет включва патентованата система на Honda за 3-степенен контрол на въртящия момент (HSTC), управление на колелата Wheelie Control, LED светлини, самоизключващи се светлинни индикатори, авариен стоп сигнал, докато 6-степенната автоматична трансмисия на Honda с два съединителя (DCT) е опция.
Основни характеристики на Honda NT1100
Стил и оборудване
Honda NT1100 е проектиран изначално като спортен, пъргав мотоциклет, но и приятен за каране през целия ден. Отличава се с ергономичност и комфорт.
Монтираните стандартно горни и долни дефлектори осигуряват защита от вятър и атмосферни влияния около ръцете и долната част на тялото на водача. Слюдата предлага 5-степенна настройка по височина и ъгъл, а отоплямите ръкохватки са част от стандартното оборудване, както и автопилотът.
Широката и дебела седалка с височина 820 мм гарантира комфорт за двама.
Изпускателният шумозаглушител е настроен така, че да увеличи максимално силата на звука. Стандартно предлаганите демонтируеми панели са една от основните характеристики на NT1100. Умишлено са проектирани така, че да бъдат възможно най-тънки за езда из целия град (само 901 мм в най-широката си точка).
Ярък и с отлична четивност, 6,5-инчовият TFT сензорен екран предлага 3 възможни изгледа. GOLD показва цялата цифрова информация и информация за режима, SILVER се концентрира върху скоростомера и оборотомера, а BRONZE – върху оборотомера. Цветът на фона има настройка по подразбиране, както и избор за черно или бяло. Свързването чрез Apple CarPlay®, Android Auto® и Bluetooth позволява достъп до функциите на смартфона чрез TFT дисплея.
Финален щрих към луксозното излъчване са LED светлините (с DRL), самоизключващите се светлинни индикатори и аварийният стоп сигнал. Практични решения са наличието на USB порт, централната стойка и ACC гнездо, всички включени в стандартното оборудване.
Honda NT1100 ще се предлага в следните цветови опции: матов сив металик Matte Iridium Gray Metallic, бял перлен Pearl Glare White и черният Graphite Black
Шаси
За NT1100 са актуалнаи стоманената полудвойна рамка на люлката и алуминиевата подрамка с болтове на CRF1100L, но офроуд характеристиките са заменени с оборудване, насочено към далечните пътувания по асфалтирани пътища.
43-милиметровите обърнати предни вилки тип Showa с патрон са със 150-милиметров ход и регулируемо предварително натоварване. Същата стойност има ходът на задния монотръбен амортисьор Showa. За да бъде улеснено пренасянето на багаж, предварителното натягане на пружината е хидравлично.
Джантите са алуминиеви. Дизайнът с пресичащи се спици изглажда вибрациите на пътя по права линия. Гумите са с размери 120/70-17 отпред и 180/55-17 отзад.
Междуосието е 1535 мм, с гребло и следа от 26,5 °/108 мм и 175 мм просвет. Собствената маса на NT1100 с механична трансмисия е 238 кг, а на варианта DCT – 248 кг. Двойните 310-милиметрови предни спирачни дискове са притиснати са с 4-бутални радиални апарати, а задният 256-милиметров – с 1-бутален. Всички спирачки са контролирани от ABS.
Двигател
- 1084 к.с. SOHC 8-клапанен редови 2-цилиндров двигател
- Мощност и въртящ момент 75 кВт/104 Нм
- Всмукателните и изпускателните клапани са настроени да осигуряват плавно и мощно ускорение
Редовият двуцилиндров 8-клапанен SOHC двигател на NT1100 е доказалият се агрегат е с пикова мощност 75 кВт при 7250 об./мин и 104 Нм при 6250 об./мин върхов въртящ момент.
Throttle By Wire (TBW) осигурява управление на двигателя, а PGM-FI захранва корпусите на дросела. Там, където настройката на двигателя се различава от Africa Twin и веднага се забелязва от ездача, са оптимизирането както на дължината на въздухопровода на всмукателния система, така и на вътрешните части на шумозаглушителя, за да се получи плавно, мощно ускорение, съчетано със спокойно каране по магистрала.
Картерите са разделени вертикално и водната помпа е поместена в корпуса на съединителя. Механичните и DCT версиите са с идентични картери с незначителни външни разлики. Вторичните вибрации се неутрализират чрез възвратно постъпателните движения на буталата, докато първоначалните инерционни вибрации са заглушени с помощта на двуосни балансиращи валове.
Двигателят отговаря на нормата EURO5.
Електроника на двигателя
TBW управлява работата на двигателя, с помощта на контрола на въртящия момент HSTC и Wheelie Control. Налични са три предварително зададени режима, от които ездачът може да избира според пътните условия. Три са и нивата на управление, като първото осигурява максимума от всеки от параметрите, а третото – най-силна намеса от страна на системите HSTC и Wheelie Control.
Изборът на режимите се осъществява от превключвател от лявата страна, а на инструменталния дисплей светва индикатор, когато HSTC работи.
- Режим URBAN e стандартен със средни настройки на мощността на двигателя и моторната спирачка.
- Режим RAIN намалява мощността и моторната спирачка за допълнителна сигурност при мокро движение по мокри и хлъзгави пътища.
- Режим TOUR осигурява пълната мощност на двигателя и стандартната моторна спирачка за максимално ускорение при наличието багаж.
- Режим USER 1 и 2 дават възможност за персонални настройки за перфектната индивидуална комбинация. Веднъж регулирана, тази настройка бива запаметена автоматично, така че да не е наложително ново въвеждане при всяко следващо запалване.
Автоматична трансмисия с два съединителя (DCT)
Автоматичната трансмисия DCT предлага автоматичен и механичен режим, като при първия са налични 3 нива на спортния режим S
От дебюта на предавателната кутия с два съединителя на Honda с модела VFR1200F през 2009 г. компанията е продала над 200 000 мотоциклета, оборудвани с DCT. Доказателство за нейната надеждност е фактът, че през 2020 г. 53% от купувачите са избирали именно автоматичната трансмисия. Тя осигурява незабележима и изключително бърза смяна на предавките. Използва два съединителя. Единият е за нечетните предавки, а другият – за четните – 2-ра, 4-а и 6-а. Допълнителен бонус за DCT е нейният дълъг експлоатационен цикъл, тъй като частите ѝ е невъзможно да бъдат повредени при неволно прескачане на предавка.
Две са възможните настройки при автоматичния режим на трансмисията – D – предлага лекота на управлението и максимална енергийна ефективност. Спортният S режим е с три нива на спортно превключване. Режимът обслужва до три нива на спортно превключване, от които при първото промяната на предавката се случва в средния диапазон на оборотите, третото е най-агресивно и оперира при високи обороти, а второто е междинно.
Аксесоари
Предвидена е богата гама от аксесоари за Honda NT1100, включително и куикшифтър с функция за автоматично блокиране и алуминиеви декоративни панели за багажника. Налични са и три пакета за персонализация, като всички артикули от тях могат да поръчвани и по отделно:
ПАКЕТ URBAN
50-литров куфар с вътрешна чанта, комфортна облегалка за седалката, 4,5-литрова чанта тип „дисаги“.
ПАКЕТ TOURING
Комфортна седалка за моториста / пътника, комфортни степенки и фарове за мъгла.
ПАКЕТ VOYAGE
50-литров куфар с вътрешна чанта, комфортна облегалка за седалката, 4,5-литрова чанта тип „дисаги“, комфортна седалка за моториста / пътника, комфортни степенки и фарове за мъгла.
Технически характеристики
ДВИГАТЕЛ | |
Вид | Редови, 2-цилиндров, 4-тактов, 8-клапанен, с водно охлаждане |
Работен обем | 1084 куб. см |
Диаметър и ход | 92 мм x 81,5 мм |
Степен на компресия | 10,1:1 |
Макс. мощност | 75 кВт при 7500 об/мин |
Макс. въртящ момент | 104 Нм при 6250 об/мин |
Вместимост на резервоара | 20,4 л |
CO2 Емисии | 116 г/км MT
110 г/км DCT |
Разход на гориво | 5 л/100 км (20 км/л) |
Съединител | Сух, многодисков |
Трансмисия | MT: 6-степенна механична DCT: 6-степенна автоматична с два съединителя |
Задвижване | Верига |
Размери (ДхШхВ) | 2240 мм x 865 мм x 1360 мм |
Колесна база | 1535 мм |
Кастър ъгъл | 26,5° |
Височина на седалките | 820 мм |
Клиренс | 175 мм |
Маса | 238 кг – MT 248 кг – DCT |
Окачване | |
Предно | 43 мм телескопична вилка Showa SFF-BP с предварително натягане и настройки, 150 мм аксиален ход |
Задно | Алуминиев моноблок с газов амортисьор Pro-Link Showa с предварително натягане и рибаунд, 150 мм аксиален ход |
Гуми и колела | |
Колело отпред | Алуминиево със спици |
Колело отзад | Алуминиево със спици |
Предна гума / Задна гума | 120/70R17 M/C/180/55R17 M/C |
Спирачна система Двуканален ABS | |
Предна спирачка | хидравлична, с радиални четирибутални апарати, два диска 310 мм |
Задна спирачка | Еднобутален апарат, еднодискова, 256 мм |
Инструменти и електроника | |
Инструменти | 6,5-инчове TFT сензорен мултиинформационен дисплей и допълнителна LCD скала |
Система за сигурност | HISS |
Преден фар | LED с DRL |
Стоп | LED |
Свързаност | Apple CarPlay & Android Auto |
USB | USB |
Букса за електричество 12V | Да |
Quickshifter | Аксесоар |
Автопилот | Да |
Допълнителни | 5 Riding Modes |
Ако сте фен на Honda, прочетете и за Honda HR-V с нова технология e:HEV. Ако желаете да коментираме темата, заповядайте в нашата Facebook група „Технологичното общество на България„.