Безжично устройство
Logitech MX Anywhere

Помощ, безжичното ми устройство не работи!

Кратък наръчник как да подкараш новата си периферия, без да се обадиш на приятел и да изглеждаш като глупак

Купили сте си нова безжична периферия, респективно клавиатура и мишка, и тя не сработва от раз? Вече сте плувнали в пот и вътрешно беснеете, че така сте се радвали предварително, и ви иде да треснете въпросните продукти в земята или да търчите в магазина, за да ги върнете? Отивате там и те сработват. Обратно у дома – пак няма никой. Бърз телефонен разговор с приятел, който е светнат с техниката, но не е особено по-умен от вас, ви кара да се чувствате като пълен идиот, че не сте се сетили да проверите.

 

Поемете дълбоко дъх, има няколко прости правила за свързване на безжично устройство, от там нататък всичко е под контрол.

1) Съвет номер едно: Винаги пазете касовата бележка.

Дори и да сте купили най-скъпата и качествена вещ, може да сте изтеглили късата клечка и да сте попаднали на дефектна партида.

2) Първото нещо, което можете да проверите, са батериите.

Вариант едно – може да имат предпазна лепенка, за да не работят до изтощение в магазина, вариант втори – може пък и да са за смяна, или пък трети – четиригодишният ви син (респективно жена ви, за да ги сложи на вибратора си например) да ги е извадил, без да забележите, и те просто да липсват. Елементарно, Уотсън (виждаме ви как се плесвате по челото и се усмихваме). Често хората задълбават в дълбоки проблеми, а се оказва, че просто няма ток.

3) Вижте дали не сте забравили да свържете USB рисийвъра.

Макар че някои устройства са блутут, повечето безжични продукти се продават с малко USB, което да забучите на компа. Ако не виждате такъв в кутията на мишката, респективно клавиатурата, няма страшно – проверете внимателно самия продукт. Някои модели малки мишки за лаптоп си имат специален миниатюрен отсек за рисийвъра. Обикновено се намира под долния капак, при батерията. Направено е за ваше удобство, за да не губите USB-то, докато пътувате. Други производители пък предвиждат опцията рисийвърът да може да бъде закрепен под самия продукт.

4) Голяма част от безжичните продукти си имат и бутон он/оф, за да пестим от батерията, когато не ги ползваме. Проверете дали е активиран.

5) Отново рисийвъра – най-добре да е плъгнат към порт USB 2.0.

„Тройката“ причинява интерференция. Ако не знаете какъв е вашият, просто вижте – черният отвътре е „двойка“. Хайде, сега опитайте отново! Ако нямате USB 2.0, на помощ идва кабел адаптер. Може да бъде купен във всеки магазин.

6) За предпочитане е да не ползвате USB хъб – връзката се влошава.

7) И пак не работи!

Изпробвайте на няколко различни USB порта и по възможност и на друг компютър. Ако може – с различен Windows или iOS. Някои нови модели няма да са съвместими със старата ви Vista или обратното.

8) Ако работи на друг компютър, но на лаптопа ви не,

значи е време да обновите USB Serial Bus HID Controller драйвърите си (прави се от контрол панела, ще го намерите лесно, после десен клик и автоматичен ъпдейт). Може да се наложи да сторите същото и с дънната платка – направете го от сайта на нейния производител. Инструкциите ще откриете там.

9) Тя все пак не работи.

Е, може рисийвърът или продуктът да са дали „фира“ още в магазина. Вземете си фактурата/касовата бележка, въоръжете се с търпение и посетете вашия търговец. Ако сте го купили в интернет, свържете се с продавача. Принципно е длъжен да ви осигури минимум година гаранция. Така е по европейските закони. Ако ви отказва съдействие, поискайте писмено потвърждение от него и контактувайте директно с произведителя. Като цяло бъдете настоятелни и си търсете правата. Всеки търговец и производител се страхува от отклика в социалните мрежи например. Да не говорим, че повечето уважаващи себе си сайтове за пазаруване вече могат да ти сменят продукта в рамките на определен период – просто, защото не те кефи. И даже го правят.

10) За да нямате проблеми с гаранцията,

препоръчваме да купувате от оторизирани представители или от сайта на самия производител. Това е, приятно ви браузване, кликане, скролване и чатене!

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Десислава Бацанова

Редактор с дългогодишен стаж в областта на "мъжките играчки", специализиран в областта на автомобилите, яхтите, часовниците и технологиите.