Преди броени дни се навършиха точно 50 години, откакто технологичната компания Continental представя пред света своя първи електронно управляван автономен автомобил. На 11 септември 1968 година на тестовата си писта Contidrom, пред смаяната публика, германската фирма показва превозно средство, за което се оказа, че е практически поглед в бъдещето на шофирането.
Реакция
Повече от 400 медии отразяват събитието със заглавия като „Бъдещето е тук“ и „В завоя с призрак зад волана“. Самото събитие е резултат от проект, чиято първоначална цел е да демонстрира как автомобилни гуми могат да бъдат тествани чрез прецизни научни методи при контролирани условия.
Системите за теста на автономния автомобил през 1968 година са създадени за Continental от Siemens, Westinghouse и учени от технологичните университети на Мюнхен и Дармщат. Самият автомобил е насочван по пистата от кабел на пътя, който генерира магнитно поле. А електронната система на автомобила използва сензори, които засичат дали автомобилът е на пистата и автоматично коригира управлението.
Концепция
Създадена с цел да подобри до този момент субективните изследвания на автомобилни гуми, методиката използва вградени в автомобила намотки, които засичат магнитното поле, излъчвано от жицата на пътя, и по този начин осигуряват прецизен електронен контрол. Системата за електронно управление е инсталирана на Mercedes-Benz 250 Automatic (познат като „осемтактовия“). Тя включва огромен обем от оборудване като електромеханично управление, електромеханичен регулатор на подаването на газ и радио система за предаване на резултатите. Една върхова технология за онова време. В допълнение, калниците и броните са накичени с антени, електроника, а в багажника се намира електропневматичната спирачна система.
Чрез кабел, свързан с автомобила, от контролната станция до пистата изпращат команди за спиране, ускорение или натискане на клаксона. Ползата от тази изцяло нова тестова система е, че изолира възможността от човешка намеса. В резултат допринася за значително увеличаване на точността на измерванията.
В периода от 1968 до 1974 година, автономният автомобил е основната атракция на новооткритата Contidrom. Но какво се случи с първия автономен автомобил от 1968 година? След множество модификации и хиляди тестове, Mercedes Benz 250 Automatic бе бракуван през 1974 година. Днес той продължава да прави обиколки по пистата, но само в интернет.