Honda NT1100

Honda представя нов модел мотоциклет от категорията Tourer – NT1100

Honda представя напълно нов модел мотоциклет от категорията Tourer – NT1100. Honda NT1100 заимства сърцето на легендата CRF1100L Africa Twin, за да предложи комфортно, пъргаво и приятно поведение. 5-степено регулируемо във височина и по ъгъл ветрово стъкло с горни и долни дефлектори осигурява отлична аеродинамична ефективност при високи скорости, съчетана с изключителна защита от атмосферни влияния; автопилотът е част от стандартното оборудване, както и предпазителите и отопляемите ръкохватки.

Honda NT1100

Сред помощните технологии са 3 стандартни режима на управление, 2 потребителски опции за водача, Honda Selectable Torque Control (HSTC) и Wheelie Control. Останалите специфики са четирибуталните, радиално монтирани спирачни апарати, предна и задна гуми с размери съответно 120/70-17 и 180/55-17, 6,5-инчов TFT сензорен екран и съвместимост с Apple CarPlay® и Android Auto®.

Повече за Honda NT1100

На мотоциклетния пазар, пренаситен от приключенски модели съществува една голяма празнина – липсва туристическа машина с богат списък от опции и спортно поведение, мотоциклет, който се справя ефективно и с лекота във всекидневието, но е готов и за предизвикателството на продължителено каране.

Напълно новият NT1100 е именно такава машина, предназначена да привлече опитните мотоциклетисти, но и начинаещите ездачи. Използването на рамата и характерния двуцилиндров двигател на CRF1100L Africa Twin като основа осигурява отлично представяне и функции, които правят всеки мотоциклет изключително атрактивен.

Удобен, пъргав, приятен – това накратко е Honda NT1100. Елегантният, изтънчен стил осигурява ефективно аеродинамично представяне с позиция за каране, пригодена за по-далечни пътешествия. Височината и ъгълът на екрана (ветровото стъкло) са регулируеми в 5 посоки, а горните и долните дефлектори защитават ездача от вятъра. 6,5-инчов TFT сензорен екран осигурява пълноцветен персонализиран дисплей и е съвместим с Apple CarPlay® и Android Auto®. Автопилотът, отопляемите ръкохватки и други удобства са част от стандартното оборудване.

Honda NT1100

Стоманената рамка е със сравнително късо междуосие и остра геометрия на кормилното управление, докато окачването е с обърната предна 43-милиметрова вилка тип Showa и еднотръбен заден амортисьор. Предварителното натягане на задната пружина се регулира хидравлично. Двойните 310-милиметров предни спирачни дискове са с 4-бутални радиални монтажни апарати; гумите са с размери 120/70-17 отпред и 180/55-17 отзад.

Двуцилиндровият двигател е наследен от Africa Twin, но всмукателните и изпускателни клапани са настроени за плавно ускорение и приятен звук при ниски обороти. Производителността не е в ущърб на икономията на гориво: ефективността на двигателя позволява 400 км пробег с 20-литровия резервоар за гориво.

Електронният пакет включва патентованата система на Honda за 3-степенен контрол на въртящия момент (HSTC), управление на колелата Wheelie Control, LED светлини, самоизключващи се светлинни индикатори, авариен стоп сигнал, докато 6-степенната автоматична трансмисия на Honda с два съединителя (DCT) е опция.

Основни характеристики на Honda NT1100

Стил и оборудване

Honda NT1100 е проектиран изначално като спортен, пъргав мотоциклет, но и приятен за каране през целия ден. Отличава се с ергономичност и комфорт.

Монтираните стандартно горни и долни дефлектори осигуряват защита от вятър и атмосферни влияния около ръцете и долната част на тялото на водача. Слюдата предлага 5-степенна настройка по височина и ъгъл, а отоплямите ръкохватки са част от стандартното оборудване, както и автопилотът.

Широката и дебела седалка с височина 820 мм гарантира комфорт за двама.

Изпускателният шумозаглушител е настроен така, че да увеличи максимално силата на звука. Стандартно предлаганите демонтируеми панели са една от основните характеристики на NT1100. Умишлено са проектирани така, че да бъдат възможно най-тънки за езда из целия град (само 901 мм в най-широката си точка).

Ярък и с отлична четивност, 6,5-инчовият TFT сензорен екран предлага 3 възможни изгледа. GOLD показва цялата цифрова информация и информация за режима, SILVER се концентрира върху скоростомера и оборотомера, а BRONZE – върху оборотомера. Цветът на фона има настройка по подразбиране, както и избор за черно или бяло. Свързването чрез Apple CarPlay®, Android Auto® и Bluetooth позволява достъп до функциите на смартфона чрез TFT дисплея.

Honda NT1100

Финален щрих към луксозното излъчване са LED светлините (с DRL), самоизключващите се светлинни индикатори и аварийният стоп сигнал. Практични решения са наличието на USB порт, централната стойка и ACC гнездо, всички включени в стандартното оборудване.

Honda NT1100 ще се предлага в следните цветови опции: матов сив металик Matte Iridium Gray Metallic, бял перлен Pearl Glare White и черният Graphite Black

Шаси

За NT1100 са актуалнаи стоманената полудвойна рамка на люлката и алуминиевата подрамка с болтове на CRF1100L, но офроуд характеристиките са заменени с оборудване, насочено към далечните пътувания по асфалтирани пътища.

43-милиметровите обърнати предни вилки тип Showa с патрон са със 150-милиметров ход и регулируемо предварително натоварване. Същата стойност има ходът на задния монотръбен амортисьор Showa. За да бъде улеснено пренасянето на багаж, предварителното натягане на пружината е хидравлично.

Джантите са алуминиеви. Дизайнът с пресичащи се спици изглажда вибрациите на пътя по права линия. Гумите са с размери 120/70-17 отпред и 180/55-17 отзад.

Междуосието е 1535 мм, с гребло и следа от 26,5 °/108 мм и 175 мм просвет. Собствената маса на NT1100 с механична трансмисия е 238 кг, а на варианта DCT – 248 кг. Двойните 310-милиметрови предни спирачни дискове са притиснати са с 4-бутални радиални апарати, а задният 256-милиметров – с 1-бутален. Всички спирачки са контролирани от ABS.

Двигател

  • 1084 к.с. SOHC 8-клапанен редови 2-цилиндров двигател
  • Мощност и въртящ момент 75 кВт/104 Нм
  • Всмукателните и изпускателните клапани са настроени да осигуряват плавно и мощно ускорение

Редовият двуцилиндров 8-клапанен SOHC двигател на NT1100 е доказалият се агрегат е с пикова мощност 75 кВт при 7250 об./мин и 104 Нм при 6250 об./мин върхов въртящ момент.

Throttle By Wire (TBW) осигурява управление на двигателя, а PGM-FI захранва корпусите на дросела. Там, където настройката на двигателя се различава от Africa Twin и веднага се забелязва от ездача, са оптимизирането както на дължината на въздухопровода на всмукателния система, така и на вътрешните части на шумозаглушителя, за да се получи плавно, мощно ускорение, съчетано със спокойно каране по магистрала.

Honda NT1100

Картерите са разделени вертикално и водната помпа е поместена в корпуса на съединителя. Механичните и DCT версиите са с идентични картери с незначителни външни разлики. Вторичните вибрации се неутрализират чрез възвратно постъпателните движения на буталата, докато първоначалните инерционни вибрации са заглушени с помощта на двуосни балансиращи валове.
Двигателят отговаря на нормата EURO5.

Електроника на двигателя

TBW управлява работата на двигателя, с помощта на контрола на въртящия момент HSTC и Wheelie Control. Налични са три предварително зададени режима, от които ездачът може да избира според пътните условия. Три са и нивата на управление, като първото осигурява максимума от всеки от параметрите, а третото – най-силна намеса от страна на системите HSTC и Wheelie Control.

Изборът на режимите се осъществява от превключвател от лявата страна, а на инструменталния дисплей светва индикатор, когато HSTC работи.

  • Режим URBAN e стандартен със средни настройки на мощността на двигателя и моторната спирачка.
  • Режим RAIN намалява мощността и моторната спирачка за допълнителна сигурност при мокро движение по мокри и хлъзгави пътища.
  • Режим TOUR осигурява пълната мощност на двигателя и стандартната моторна спирачка за максимално ускорение при наличието багаж.
  • Режим USER 1 и 2 дават възможност за персонални настройки за перфектната индивидуална комбинация. Веднъж регулирана, тази настройка бива запаметена автоматично, така че да не е наложително ново въвеждане при всяко следващо запалване.

Автоматична трансмисия с два съединителя (DCT)

Автоматичната трансмисия DCT предлага автоматичен и механичен режим, като при първия са налични 3 нива на спортния режим S

От дебюта на предавателната кутия с два съединителя на Honda с модела VFR1200F през 2009 г. компанията е продала над 200 000 мотоциклета, оборудвани с DCT. Доказателство за нейната надеждност е фактът, че през 2020 г. 53% от купувачите са избирали именно автоматичната трансмисия. Тя осигурява незабележима и изключително бърза смяна на предавките. Използва два съединителя. Единият е за нечетните предавки, а другият – за четните – 2-ра, 4-а и 6-а. Допълнителен бонус за DCT е нейният дълъг експлоатационен цикъл, тъй като частите ѝ е невъзможно да бъдат повредени при неволно прескачане на предавка.

Две са възможните настройки при автоматичния режим на трансмисията – D – предлага лекота на управлението и максимална енергийна ефективност. Спортният S режим е с три нива на спортно превключване. Режимът обслужва до три нива на спортно превключване, от които при първото промяната на предавката се случва в средния диапазон на оборотите, третото е най-агресивно и оперира при високи обороти, а второто е междинно.

Аксесоари

Предвидена е богата гама от аксесоари за Honda NT1100, включително и куикшифтър с функция за автоматично блокиране и алуминиеви декоративни панели за багажника. Налични са и три пакета за персонализация, като всички артикули от тях могат да поръчвани и по отделно:

ПАКЕТ URBAN

50-литров куфар с вътрешна чанта, комфортна облегалка за седалката, 4,5-литрова чанта тип „дисаги“.

ПАКЕТ TOURING

Комфортна седалка за моториста / пътника, комфортни степенки и фарове за мъгла.

ПАКЕТ VOYAGE

50-литров куфар с вътрешна чанта, комфортна облегалка за седалката, 4,5-литрова чанта тип „дисаги“, комфортна седалка за моториста / пътника, комфортни степенки и фарове за мъгла.

Технически характеристики

ДВИГАТЕЛ
Вид Редови, 2-цилиндров, 4-тактов, 8-клапанен, с водно охлаждане
Работен обем 1084 куб. см
Диаметър и ход 92 мм x 81,5 мм
Степен на компресия 10,1:1
Макс. мощност 75 кВт при 7500 об/мин
Макс. въртящ момент 104 Нм при 6250 об/мин
Вместимост на резервоара 20,4 л
CO2 Емисии 116 г/км MT

110 г/км DCT

Разход на гориво 5 л/100 км (20 км/л)
Съединител Сух, многодисков
Трансмисия MT: 6-степенна механична
DCT: 6-степенна автоматична с два съединителя
Задвижване Верига
Размери (ДхШхВ) 2240 мм x 865 мм x 1360 мм
Колесна база 1535 мм
Кастър ъгъл 26,5°
Височина на седалките 820 мм
Клиренс 175 мм
Маса 238 кг – MT
248 кг – DCT
Окачване
Предно 43 мм телескопична вилка Showa SFF-BP с предварително натягане и настройки, 150 мм аксиален ход
Задно Алуминиев моноблок с газов амортисьор Pro-Link Showa с предварително натягане и рибаунд, 150 мм аксиален ход
Гуми и колела
Колело отпред Алуминиево със спици
Колело отзад Алуминиево със спици
Предна гума / Задна гума 120/70R17 M/C/180/55R17 M/C
Спирачна система Двуканален ABS
Предна спирачка хидравлична, с радиални четирибутални апарати, два диска 310 мм
Задна спирачка Еднобутален апарат, еднодискова, 256 мм
Инструменти и електроника
Инструменти 6,5-инчове TFT сензорен мултиинформационен дисплей и допълнителна LCD скала
Система за сигурност HISS
Преден фар LED с DRL
Стоп LED
Свързаност Apple CarPlay & Android Auto
USB USB
Букса за електричество 12V Да
Quickshifter Аксесоар
Автопилот Да
Допълнителни 5 Riding Modes

Ако сте фен на Honda, прочетете и за Honda HR-V с нова технология e:HEV. Ако желаете да коментираме темата, заповядайте в нашата Facebook група „Технологичното общество на България„.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Ивелина Георгиева

No matter how far you run, you can never truly escape, everything catches up to you at the end and when it does, it usually kicks your ass.