Знаете ли, че…
През 1997 година, Planescape – Torment е била само една от трите игри по Planescape вселената, поръчани за разработка от Interplay.
Едната от тях е била за PlayStation конзолата, като главен дизайнер е трябвало да бъде Colin McComb, а другата – за PC, начело със създателя на света Planescape, Зеб Кук. За съжаление, и работата по двете е прекратена, като само Torment остава в плана на Interplay. Оригинално е трябвало да се казва „Last Rites“.
Създателите на Torment са искали да предизвикат всеобщите представи за „висше фентъзи“, като са се концентрирали върху специфични тропи, логично противоположни на традиционните фентъзи елементи. Например в играта няма джуджета и елфи, всичко на всичко мечовете са три, а главният герой е егоцентричен егоист, който иска единствено да намери начин да умре.
Заглавието излиза през 1999 година и бързо придобива култов статут. Критиците са единодушни, че това е най-великото ролево приключение за своето време. През 2013 година геймстудиото inXile започва кикстарър проект за духовен наследник на оригинала, наречен Torment-Tides of Numenera. През март 2017 година друго студио – Beamdog, обявява ремастерирана версия на играта – Planescape – Torment : Enhanced Edition.
Свали като Wallpaper (Full HD)