Заглавна снимка на гейминг дозата "Създаването на Pac-Man"

Създаването на Pac-Man е целяло да привлече жените

Знаете ли, че… създаването на Pac-Man е целяло да привлече женската аудитория? Не е тайна, че повечето игри включват насилие. Това, естествено, буди повече интерес у мъжете. По време на интервю, създателят на играта Тору Иватани разказва как му е дошла идеята за играта и защо героят изглежда по този начин. Иватани пояснява, че се е опитал да измисли нещо, с което да привлече жените. В случая, яденето на десерти и торти му се сторило добра идея. Сигурно в момента се чудите защо героят изглежда по този начин. Обяснението е просто – дизайнерът се е вдъхновил от пица, от която е липсвало едно парче.

Написвайки ключовата фраза изникнала в ума му, той видял снимка на пица с 1 липсващо парче. В този момент авторът на играта решил главният герой да бъде кръг.

Друг интересен факт за Pac-Man е свързан с името на играта. През първите години тя се е наричала Puck-Man. След като започва да се продава в САЩ, доста хора биват притеснени от името ѝ. Произношението е близко до друга дума с 4 букви, която е нецензурна. Това наложило преименуване на играта от „Puck-Man“ на „Pac-Man“.Създаването на Pac-Man е целяло да привлече жените

За дизайнера на играта

През 1977 Тору Иватани започва да работи за Namco, които по това време се занимават с проектиране на механични и елекронни пинбол машини. Тору решава да направи видеоигра с пинбол функции. Gee Bee става първата видеоигра на Namco. През 2007 година дизайнерът решава да напусне компанията. Той става лектор в Политехническия университет в Токио, където преподава и до днес.

Ако тази гейминг доза за създаването на Pac-Man Ви е харесала, то тогава може да се присъедините към нашите фейсбук групи Гейминг Зона и Технологичното общество на България, където може да намерите още интересна информация, свързана с технологиите и видеоигрите.

Свали като Wallpaper (Full HD)

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Николай Николов

Занимавам се с компютърни технологии от 7 годишен. Уча в училище с профил информатика и информационни, а интересът ми е Game Development. Обичам градивната критика, като много често давам такава.