След дълъг, изпълнен с трудности период през 2016-та година, както и нулев прогрес в разработката, интригуващата екшън-игра за дракони Scalebound, бе отменена.
Окончателното потвърждение дойде от самите продуценти на дългоочакваното заглавие с дракони – Microsoft Studios. Зад проекта стояха хората от PlatinumGames, отговорни за игри като Vanquish и Bayonetta. При премиерата си Scalebound щеше да излезе за Xbox One конзолата, а впоследствие за PC.
Според вътрешни източници работата по заглавието е била “изключително натоварена” и няколко от старшите разработчици били “принудени” да вземат едномесечен отпуск. Този факт допринесъл за затъването в изпуснати крайни срокове и постоянна промяна в графиците. Като добавим и вече съществуващи проблеми с енджина на играта и недостиг на работна сила, стопирането на Scalebound вече изглежда оправдано.
От геймплей видеото на играта се виждат интересни елементи, присъщи за жанра ешкън-ролева игра – дърво на уменията, трупане на опит и вдигане на нива, огромни врагове, а уникалното в случая е собственият дракон, който играча може да контролира, развива и язди. По-опитните геймъри може би помнят подобни елементи от вече архивната Drakan : Order of the Flame, създадена от вече несъщестуващото студио Psygnosis през 99-та.
“След много внимателно обмисляне на ситуацията решихме да приключим работа по този проект и да се съсредоточим върху останалите топзаглавия за нашите верни фенове – Halo Wars 2, Crackdown 3, Sea of thieves, State of Decay 2”, гласи официалното изявление на Microsoft Studios.
Microsoft заличават всички следи от участието си в проекта. Сайтът на играта е затворен, както и всякакви медийни материали за Scalebound биват премахвани от мрежата. Все още не е ясно дали PlatinumGames ще потърсят нов продуцент за заглавието си, или ще продължат работата сами. Макар и да има възможност проектът да бъде възкресен под логото на друг продуцент или kickstarter кампания, за момента се налага да кажем „Сбогом“ на драконите.