Шест автомобила, пет от които самозареждащи се хибриди и един пълен електромобил, както и десет мотоциклета ще покаже официалния представител на Honda у нас, на щанда си в зала 2 в столичния Inter Expo Center по време Автомобилен салон София 2022. След едногодишна отсрочка дългоочакваното събитие отваря врати на 3 юни и ще продължи десет дни.
Третото поколение на HR-V и новият Honda Super Cub C125, най-продаваното МПС на планетата, са забележителните премиери на щанда на японската марка. За първи път на родно изложение широката публика ще има възможност да види и електрическия Honda „e“, „Световен автомобил на годината“ в категорията си за миналата година и носител на повече от 13 престижни награди. Революционният модел излезе на пазара миналата есен, но липсата на изложение отложи премиерата му.
HR-V от трета генерация – новият самозареждащ се хибрид на Honda
Кросоувърът на японската марка е най-новото попълнение в хибридната e:HEV гама на Honda, наред с представените през 2020 г. следващи поколения на CR-V и Jazz. Съвсем скоро към екологичната флотилия ще присъедини и единадесетото издание на Civic, като тази година моделът отбелязва своя 50-и юбилей. Новият HR-V дебютира успешно на българския пазар само преди месец, а сега отбелязва своята официална премиера и на автомобилния салон в компанията на също хибридните Jazz и CR-V, както и на електрическия Honda „e“.
Хибридната система на e:HEV на HR-V се състои от два компактни, но мощни електромотора, съчетани с бензинов 1,5-литров двигател DOHC i-VTEC по цикъл на Аткинсън, литиевойонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирана предавка, свързана с блок за управление на захранването (PCU). Технологията е плод на 20-годишния опит с хибридното задвижване, който Honda натрупа както в пътните автомобили, така и във Формула 1. За HR-V, мощността на е:HEV е увеличена до 131 к.с. въртящ момент срещу 109 к.с. при Jazz, а максимумът на въртящия момент и при двата модела е и 253 Нм.
Автомобилът отделя вредни емисии от CO2 от 122 г/км (WLTP) и изразходва 5,4 л /100 км (WLTP) в комбиниран цикъл и ускорява от място до 100 км/ч за 10,6 сек.
Системата e:HEV
Системата e:HEV се отличава от всички останали подобни по неусетния начин, по който се сменят трите режима на управление. Интелигентният захранващ блок (IPU) автоматично и непрекъснато превключва цикъла на движение между електрическо задвижване, хибридно или такова на двигател с вътрешно горене съобразно специфичната пътна ситуация.
Трансмисията с фиксирана предавка изразходва по-малко енергия за разлика от конвенционална система с планетарна предавателна кутия, при която се получава високо ниво на триене.
Тази разработка на Honda натрупва повече време за електрически пробег при движение в градовете спрямо конкурентните хибриди, предлагани на пазара в момента.
При сходни размери с тези на предишното поколение новият HR-V се отличава с повече пространство за краката и раменете. Платформата позволява и в новата генерация на HR-V да се запази изключително практичната система „магически седалки“ на Honda. Долната им част може да бъде вдигана като при столчетата в киносалон по отделно за всяка от тях, а облегалките им – да бъдат свалени до получаването на товарно пространство с равен под.
Високотехнологична свързаност чрез лесен за употреба 9-инчов сензорен интерфейс и богатият пакет за безопасност, обединен под името Honda Sensing са другите отличителни черти на HR-V
Стандартно в цялата гама на HR-V са налични със система за автоматично превключване между къси и дълги светлини и информация за мъртвата зона на видимостта.
Новият Honda Super Cub – най-продаваното МПС на планетата
Над 100 милиона, 160 страни, 16 фабрики – тези числа чудесно описват Super Cub, най-продаваното моторно превозно средство на планетата. Живата легенда от 1958 г. се завърна в гамата на Honda преди няколко години, запазила характерния си разпознаваем дизайн, а в края на миналата година на изложението в Милано бе представено и нейното ново издание. По-мощният (9,7 к.с.) 125-кубиков SOHC двигател с въздушно охлаждане на тази машина изразходва едва 1,5 л/100 км (WMTC). Повратливият и маневрен Super Cub се чувства напълно у дома си на оживените градски улици.
Скоростната кутия остава 4-степенна (с неутрално положение отдолу) и – в истинската традиция на Super Cub – се управлява чрез „автоматичен“ центробежен съединител, без нужда от лост. Мотоциклетът е е обзаведен стандартно с допълнителна седалка, задни стъпенки и пълно LED осветление. Тази година Super Cub е още по-стилен благодарение на напълно новата цветова схема Mat Axis Grey Metallic, допълнена от класическите червени седалки, реверанс към оригинала от 1958 г.
Общо 10 нови мотоциклета от напълно обновената гама на Honda ще бъдат представени на изложението.
Ако автомобилите Ви вълнуват, прочетете за Серджо Пинифарина, човекът, който промени автомобилния дизайн. В случай, че желаете да коментираме темата, заповядайте в нашата Facebook група „Технологичното общество на България„.