Google Възобновяема енергия

Google минава изцяло на възобновяема енергия до края на 2017 г.

През 2011 година Google използваше около 0,013% от световното потребление на енергия за своите центрове за данни и офиси. През следващите 5 години развитието на компанията продължи с главоломни темпове. Това остави масивен въглероден отпечатък върху планетата.  Напредничавият технологичен гигант обаче осъзна последствията от дейността си и взе възможно най-доброто решение за природата.

В своя блог, Google заявява, че ще закупи вятърни паркове и слънчеви панели с обща мощност 2,6 гигавата. Google не само ще започне проекта си през 2017-та, но и ще го завърши до края на годината. Технологичният гигант обмисляше преориентирането си към възобновяемите енергийни източници от няколко години. До момента парита, похарчени за това, достигат $3,5 млрд., което му отрежда първо място в света по инвестиции в този сектор. Очевидно новината е добра за околната среда. Но за бизнес ориентирания избор ,чистата и зелена енергия е черешката на тортата.

През следващата година Google цели 100% от енергийното й потребление да дойде от възобновяеми източници

„Цените на слънчевата и вятърната енергия през последните шест години слязоха съответно с 80 и 60%. Поевтиняването им доказва, че възобновяемата енергия, бавно и методично, се превръща най-добрата опция с най-ниската цена.“ Така коментира събитията Urs Hölzle, старши вицепрезидент на Google по техническата инфраструктура. „Енергийните разходи са едни от най-високите в нашето оперативно перо, заради центровете за данни. В дългосрочен план стабилната цена на възобновяемата енергия осигурява защита срещу колебанията на сектор енергетика в световен мащаб.“

Стискаме палци в следващите няколко години този бизнес подход да бъде подет и от други големи компании. Като част от инициативата RE100, 83 от топ компаниите в света са поели ангажимент 100% от потребената от тях енергия да е възобновяема. Сред тях са Nike, Nestle, Microsoft, Starbucks, Coca-Cola, IKEA, Goldman Sachs и др., като стремежът е да постигнат зелената цел до 2020 г.

„Науката ни говори, че борбата с климатичното изменение е глобален приоритет, на който трябва да обърнем внимание незабавно“, добавя Hölzle в публикацията си. „Ние от частния сектор вярваме в партньорството си с политическите лидери. Трябва да предприемем смели стъпки. Отговорността лежи на нашите плещи. Длъжни сме пред своите потребители и околната среда. Трябва да извървим дълъг път до постигане на заложеното от нас. Но целите, които обявяваме днес, са като глътка свеж въздух. Сега, обратно на работа.“

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Атанас Георгиев

Обичам да следя новостите в областта на биологията, Космоса и технологиите. Това ми дава възможност да ги споделя с Вас, читателите на Technology.bg