Хакерските атаки не са основен виновник за загубата на данни
Човешки грешки са основната причина за течовете на данни. Това показва проучване на компанията за интернет сигурност Egress Software Technologies, направено по поръчка на британското правителство.
През 2016 г. 62% от загубата на данни е по вина на фирмените служители. Най-масовите случаи са изпращане на важна информация до грешен получател, некриптирани мейли, изгубена документация и подобни. За сметка на това кражбите на данни вследствие на хакерски атаки са далеч назад със 9 на сто от случаите.
Последното проучване показва, че няма промяна в тенденцията. През миналата година подобна анкета на Databarracks показа сходни резултати.
Най-много са случаите на недогледали служители в сферата на здравеопазването, правосъдието, застрахователния сектор и неправителствените организации.
Резултатите са обезпокоителни за бизнеса, тъй като след две години ще влезе в сила нов европейски регламент. При него глобата за изтичане, злоупотреба или висок риск може да бъде до 4% от годишния оборот на фирмата, която борави с лични данни.
„Компаниите трябва да се подготвят за новото законодателство през 2018 г.“, коментира изпълнителният директор на Egress Тони Пепър.
„Първо, организациите трябва да предприемат действия, за да обменят информацията по сигурни начини, включително и във вътрешните мрежи, като използват подходящи за тях криптиращи инструменти. Второ, трябва да гарантират на потребителите контрол върху данните им от началото до края на процеса. И накрая, въвеждането на всяка технология трябва да бъде комбинирано с обучение на служителите и потребителите, за да се научат как да боравят с данните“, обяснява Пепър.
Друго проучване на Egress по-рано тази година показа обаче, че изпълнителните директори наблягат предимно на защитата срещу хакерски атаки. Повечето съответно неглижират опасностите от човешки грешки.
„За пореден път се сблъскваме с реалността, а сега и статистиката го доказва: Предприемат се твърде малко ефективни действия за подобряване на ситуацията. Просто на ръководно ниво продължават да се правят грешки, няма балансирани приоритети и това прави компаниите уязвими“, казва още Тони Пепър.